Cara Ukur Baju Beli Online


Cara Ukur Saiz Bila Beli Baju Online
Cara Ukur Saiz Bila Beli Baju Online from www.zoearissa.com

Cara Ukur Baju Beli Online

Kenapa Perlu Ukur Baju Sebelum Beli

Kebanyakan orang akan menghadapi masalah seperti baju yang dibeli tidak sesuai dengan saiz yang diingini. Hal ini kerana ia tidak dapat dipastikan berapa saiz yang sesuai untuk anda. Jadi, bagaimana anda boleh mengesahkan saiz yang tepat untuk baju yang anda beli? Jawapannya adalah dengan mengukur baju sebelum membelinya. Dengan mengetahui ukuran badan anda, anda boleh memastikan bahawa anda mendapatkan baju yang sesuai untuk anda.

Cara Ukur Baju Beli Online

Sebelum membeli baju online, adalah penting untuk anda mengukur diri anda terlebih dahulu. Ini bertujuan untuk memastikan saiz yang anda beli sesuai dengan saiz yang anda mahu. Berikut adalah cara yang mudah untuk anda ukur baju beli online:

Mengambil Ukuran ' Bust '

Anda perlu mengambil ukuran 'bust'. Untuk mengukur ukuran ini, anda perlu mengukur lingkar badan anda dengan menggunakan pita jala. Ukur di sekitar tulang dada yang paling lebar.

Mengambil Ukuran ' Waist '

Untuk mengukur ukuran 'waist', anda perlu mengukur lingkar pinggang anda. Ukur di sekitar tulang pinggang yang paling kecil.

Mengambil Ukuran ' Hips '

Anda juga perlu mengukur ukuran 'hips'. Untuk mengukur ukuran ini, anda perlu mengukur lingkar pinggul anda. Ukur di sekitar tulang pinggul yang paling lebar.

Mengambil Ukuran ' Length '

Anda juga perlu mengukur panjang. Untuk mengukur ukuran ini, anda perlu mengukur jarak dari pangkal ke hujung baju.

Kesimpulannya

Demikian cara ukur baju beli online yang mudah. Dengan mengukur baju sebelum membelinya, anda boleh memastikan bahawa anda mendapatkan baju yang sesuai dengan saiz yang anda mahu. Sekiranya anda tidak tahu saiz anda, anda boleh menggunakan pengukur badan dan membandingkannya dengan saiz yang diberikan oleh penjual.


Tidak ada komentar untuk "Cara Ukur Baju Beli Online"