Cara Renew Kad Bank Islam


Cara Tukar Kad Bank Islam Kumpulan Cara Terbaru 2022
Cara Tukar Kad Bank Islam Kumpulan Cara Terbaru 2022 from chara.my.id

Cara Renew Kad Bank Islam

Pengenalan

Kad Bank Islam ialah sebuah kad Debit yang dikeluarkan oleh Bank Islam untuk memudahkan anda melakukan transaksi perbankan. Kad ini juga mempunyai masa sah laku, iaitu 2 tahun dari tarikh pembelian. Apabila masa sah laku tamat, anda mesti membuat pembaharuan atau renew kad tersebut. Ini bertujuan untuk memastikan kad tersebut masih boleh digunakan dan tidak akan mengalami sebarang masalah sewaktu melakukan transaksi.

Cara Renew Kad Bank Islam

Terdapat beberapa cara yang boleh digunakan untuk membuat pembaharuan atau renew kad Bank Islam. Pertama, anda boleh membuat pembaharuan melalui Cawangan Bank Islam. Caranya, anda perlu menghadirkan Kad Bank Islam yang telah tamat tempoh, serta salinan kad pengenalan dan juga salinan slip gaji terkini. Setelah itu, anda boleh mengemukakan borang permohonan pembaharuan kad Bank Islam kepada pegawai Bank Islam.

Cara Alternatif

Selain itu, anda juga boleh membuat pembaharuan kad Bank Islam dengan cara alternatif iaitu melalui aplikasi mobile Bank Islam. Caranya, anda perlu mendaftar akaun mobile banking Bank Islam terlebih dahulu. Apabila anda mendaftar akaun mobile banking, anda boleh menggunakan aplikasi tersebut untuk membuat permohonan pembaharuan kad Bank Islam. Anda perlu memasukkan maklumat yang diperlukan, seperti nombor kad Bank Islam, nombor kad pengenalan dan juga salinan slip gaji terkini.

Kos Renewal

Untuk membuat pembaharuan kad Bank Islam, anda perlu membayar yuran pengemaskinian. Yuran pengemaskinian bergantung kepada jenis kad, iaitu kad Debit atau kad Kredit. Untuk kad Debit, anda perlu membayar yuran sebanyak RM 10. Manakala bagi kad Kredit, anda perlu membayar yuran sebanyak RM 15. Selain itu, anda juga perlu membayar yuran pengeluaran baru kad sebanyak RM 20.

Kesimpulan

Dengan mengetahui cara yang betul untuk membuat pembaharuan kad Bank Islam, anda boleh mengelakkan sebarang masalah sewaktu melakukan transaksi. Anda juga boleh membuat pembaharuan kad Bank Islam melalui Cawangan Bank Islam ataupun melalui aplikasi mobile banking. Jadi, jangan lupa untuk membuat pembaharuan kad Bank Islam anda apabila masa sah laku tamat.


Tidak ada komentar untuk "Cara Renew Kad Bank Islam"