Cara Ambil Statement Bank Cimb


Cara Ambil Statement Bank Cimb Cimb duit keluar belog jaja hehehe
Cara Ambil Statement Bank Cimb Cimb duit keluar belog jaja hehehe from chara.my.id

Cara Ambil Statement Bank CIMB

Apa Itu Statement Bank CIMB?

Statement bank CIMB adalah sebuah laporan yang menunjukkan semua transaksi yang berlaku dalam akaun bank CIMB anda. Ia menyenaraikan semua transaksi kewangan anda dari masa ke semasa. Statement ini juga boleh digunakan untuk mengesan sebarang transaksi yang tidak diingini atau salah bayaran pada akaun bank anda.

Cara Ambil Statement Bank CIMB

E-Statement

E-Statement adalah cara terbaik dan paling mudah untuk anda ambil statement bank CIMB dan ia juga amat selamat. Anda boleh menggunakan aplikasi berkenaan di telefon pintar ataupun akses melalui website CIMB Clicks. E-Statement membolehkan anda mengakses semua transaksi anda sehingga 6 bulan yang lalu.

ATM

Cara lain untuk anda ambil statement bank CIMB adalah dengan menggunakan ATM. Anda boleh mengakses statement anda dengan menggunakan kad ATM CIMB. Pastikan anda telah memasukkan kad ATM dan PIN, kemudian pilih menu “Statement”. Pilih jumlah statement yang anda mahu ambil. Anda boleh ambil sehingga 12 bulan statement.

Cawangan Bank

Anda juga boleh mendapatkan statement bank CIMB dengan cara menghantar permohonan di cawangan bank. Anda perlu mengisi borang permohonan statement bank dan menyamparkannya bersama dengan salinan IC anda. Borang ini boleh didapati di cawangan bank dan ia juga boleh dimuat turun secara dalam talian. Statement bank anda akan dihantar melalui surat atau pun e-mel ke alamat anda.

Kesimpulan

Ambil statement bank CIMB adalah mudah dan selamat. Anda boleh menggunakan cara-cara seperti menggunakan aplikasi E-Statement, ATM, dan juga melalui cawangan bank. Pastikan anda sentiasa menyemak akaun bank anda dengan kerap demi mengelakkan sebarang transaksi yang tidak diingini atau salah bayaran.


Tidak ada komentar untuk "Cara Ambil Statement Bank Cimb"