Cara Hilangkan Ketuat Di Jari Mudah Dan Cepat


cara hilangkan ketuat Skodeng Sana Sini
cara hilangkan ketuat Skodeng Sana Sini from schods.blogspot.com

Cara Hilangkan Ketuat di Jari Mudah dan Cepat

Ketuat di jari adalah masalah yang kerap dihadapi ramai orang. Ketuat boleh muncul disebabkan minyak kulit berlebihan, kurang bersih, berjemur terlalu lama dan lain-lain lagi. Masalah ketuat boleh menyebabkan kulit jadi kasar, kemerahan dan berbau. Jadi, bagaimana cara kita hilangkan ketuat di jari ini dengan cepat dan mudah? Mari kita lihat beberapa cara berikut.

1. Buat Ramuan daripada Baking Soda dan Air

Baking soda boleh digunakan untuk mengurangkan ketuat di jari. Ramuan ini sangat mudah dan berkesan. Campurkan satu sudu teh baking soda dengan segelas air. Kacau dengan baik sehingga baking soda larut. Keringkan jari terlebih dahulu sebelum guna ramuan ini. Sapu ramuan tersebut pada ketuat dan biarkan selama 10 minit. Basuh jari dengan air bersih dan gunakan pelembab setiap hari.

2. Gunakan Pencuci Mulut

Pencuci mulut adalah produk yang sangat berkesan untuk menghilangkan ketuat di jari. Sapukan pencuci mulut pada ketuat dan biarkan selama 10 minit. Bilas dengan air bersih dan gunakan pelembab setiap hari. Anda juga boleh mencampurkan satu sudu teh pencuci mulut dengan segelas air dan gunakan ramuan ini sebagai pengganti pencuci mulut.

3. Gunakan Minyak Kelapa

Minyak kelapa memiliki sifat yang baik untuk melembutkan kulit. Ia juga dapat membantu mengurangkan ketuat di jari. Gunakan minyak kelapa pada jari anda dan urut selama 5 minit. Biarkan selama 10 minit dan basuh dengan air bersih. Gunakan minyak kelapa setiap hari untuk hasil yang maksimum.

4. Gunakan Madu

Madu mempunyai sifat yang baik untuk melegakan kulit. Ia juga dapat membantu menghilangkan ketuat di jari anda. Gunakan madu pada jari anda dan biarkan selama 10 minit. Bilas dengan air bersih dan gunakan pelembab setiap hari. Gunakan madu secara kerap untuk hasil yang maksimum.

Kesimpulan

Ketuat di jari boleh menyebabkan kulit jadi kasar dan berbau. Jadi, bagaimana cara kita hilangkan ketuat di jari ini dengan cepat dan mudah? Anda boleh cuba cara-cara di atas dan pastikan anda memastikan jari anda sentiasa bersih dan kering. Gunakan pelembab setiap hari untuk mengekalkan kelembapan kulit jari anda. Semoga berjaya!


Tidak ada komentar untuk "Cara Hilangkan Ketuat Di Jari Mudah Dan Cepat"